بازاریابی تلفنی
نوشته شده توسط : ژان

 در عمل انجام شده بازاریابی تلفنی

این تکنیک بازاریابی و فروش تلفنی کمی جسورانه است – در این تکنیک ، فروشنده باید فرض را بر این بگذارد که چیزی را به مشتری فروخته است و حالا نوبت مشتری است که اگر نمی‌خواهد پیش برود ، باید اعلام نماید.

مثال : مثل زمانی که از مغازه‌دار می‌پرسید این چند ؟ او برای شما آمده پرداخت می‌کند . شما در عمل انجام شده قرار می‌گیرید.

اگر فروشنده بتواند این فرض را در عمل با کلام خود به دسترسی انجام دهد ، برای مشتری عقب‌نشینی از فروش بسیار سخت است. اما اگر فروشنده حرفه‌ای نباشد ، می‌تواند روی مشتری اثر منفی گذاشته و موجب فراری دادن مشتری گردد. پس این تکنیک بازاریابی و فروش تلفنی یک چاقوی دو لبه است که خیلی باید مواظب بود.

4- تمامه ؟

در پایان فرایند فروش باید یک سوال مناسب پرسید که نشانه احترام به مشتری است که نشان می‌دهد شما از نیازهای وی مطلع هستید . ما انواع سوال داریم و همیشه در دوره‌های آموزش فروشندگی حرفه‌ای خود آن تحت ” هنر سوال پرسیدن ” یاد می‌نماییم که هر نوع برای یک جای بخصوص از فرایند فروش است.

  • نظرتان چیست ؟
  • چطور است ؟
  • در خصوص موارد مطرح شده ، سوالی دارید ؟
  • می‌توانیم یک تاریخ برای بحث بیشتر در مورد این تعیین کنیم؟

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فروشندگان ، پیدا نکردن سوال مناسب برای پرسیدن است و هر تماسی نیاز به سوالات خاص خود را دارند ، زیرا مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی همه دوست دارند از آن‌ها قدردانی شود.

- رفتن سر اصل قضیه

یکی از تکنیک‌های خیلی واضح در بازاریابی و فروش تلفنی ، درخواست مستقیم از مشتری برای سفارش دادن محصول یا خدمت شما است. دقیقا ، چرا فروشنده به صورت مستقیم از مشتری نخواهد که بخرد ؟ چرا نباید شما به صورت مستقیم به نام فیل درون اتاق اشاره نمایید ؟

از مشتری راغب می‌شود به راحتی سوال مستقیم برای دریافت سفارش پرسید. یک تفکر غالب ولی غیرمعقول وجود دارد که به فروشنده‌ها می‌گوید که حتما در بازاریابی و فروش تلفنی باید از حقه‌های هوشمندانه استفاده نمود تا مشتری نفهمد این تماس یک تماس برای فروش است. مثال :

از شرکت e تماس گرفته‌ام ، برای شما یک کارت دعوت به سمینار صادر شده ، به چه آدرسی باید بفرستم ؟

ما با همکاری موسسه معتبر آلمانی در تهران یک همایش برگزار می‌نماییم که شما می‌توانید در آن با مشتریان خود آشنا شوید ، در ضمن معاون وزیر هم به شما لوح خواهند داد ؟ به قول انگلیسی زبان‌ها So what ?

اما مشتری بالقوه این را متوجه می‌شود . اگر این فروشنده از مشتری به صورت مستقیم می‌پرسید ، حتما کمتر موجب ناراحتی مشتری می‌شد ، حتی ممکن است موجب شود از صداقت شما خوششان آید و از شما خرید نمایند.

6- چهارچوب زمانی

اگر با مشتری راغب خود بر روی یک چهارچوب زمانی به توافق برسید ، بسیار کمک کننده خواهد بود. این کار نه فقط شانس شما را برای ادامه فرایند فروش افزایش می‌دهد ، یک تصویر واضح و مشخص از وضعیت به مشتری می‌دهد.

به صور سنتی تماس تلفنی باید صاف ، جذاب و یک دست باشد ، زیرا حتما فروشنده به پایان دادن فرایند فروش ، تا پیش از تغییر نظر مشتری می‌اندیشد. اما مشتری نیز علاقه‌مند است که بداند بعد از سفارش دادن ، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و فروشنده چه خواهد کرد.

 

منبع: 

https://virgool.io/@IranMCT/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86%DB%8C-m0kellmdfhmb

https://cycling74.com/author/5fe4eb9e4cf2ee6cb63677ed

 




:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: