5 اصل قابلیت استفاده که بازدید کنندگان را چسبیده می کنند (و SEO خود را تقویت می کنند)
نوشته شده توسط : ژان

آیا سایت شما بازدید کنندگان را تشویق می کند که به اطراف خود بپردازند؟

اگر اینگونه نباشد ، نه تنها مشتریان خود را از دست می دهد بلکه به طور بالقوه به SEO شما نیز آسیب می زند (بهینه سازی موتور جستجو).

تجربه کاربر همیشه بخش مهمی از SEO بوده است ... اما اهمیت آن بسیار مهم می شود. از این گذشته ، Google (و سایر موتورهای جستجو) می خواهند محتوا را متناسب با نیاز کاربر ارائه دهند. به عنوان مثال ، الگوریتم RankBrain ، از AI برای درک هدف در جستجوی کاربر استفاده می کند تا Google بتواند مناسب ترین نتایج را ارائه دهد.

قابلیت استفاده خوب برای بازدید کنندگان انجام کارهایی را که می خواهند انجام دهند آسانتر است (به عنوان مثال یک محصول را پیدا کنید و خریداری کنید) ... خط اصلی خود را بهبود بخشید ، و به طور بالقوه به سئوی شما کمک شایانی می کند.

در اینجا برای توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتال ، پنج اصل قابلیت استفاده اساسی وجود دارد :

 

1. آیا به من فکر نکن

استیو کروگ یک متخصص برجسته کاربردی است که با اپل و بلومبرگ مشورت کرده است. اولین قانون قابلیت استفاده وی "منو فکر نکن" (که عنوان کتاب وی نیز هست). این مهم نیست که "هیچ چیز مهمی نباید بیش از دو کلیک فاصله داشته باشد" یا "به زبان کاربر صحبت کند" یا "سازگار باشد". بسیار اساسی تر از این است.

بسیاری از بازدید کنندگان شما مورد توجه قرار خواهند گرفت. آنها به طور کامل روی سایت شما متمرکز نشده اند: آنها به این فکر می کنند که چه چیزی را برای شام درست کنید ، یا در مورد کار بعدی در لیست کارهای خود. شما باید کاری را که برای انجام کارهایی که می خواهند انجام دهند انجام دهید: آنها را از طریق منو یا نوار کناری شکار نکنید تا پیوند مربوط را پیدا کنید.

میدونی؟

مغز فقط 2٪ از كل وزن بدن فرد را نشان می دهد ، اما 20٪ از مصرف انرژی بدن را شامل می شود . با فکر کردن بیش از حد قطعاً عوارض زیادی می گیرد!

غذای اصلی:

وب سایت خود را تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که از تجربه عالی کاربر برخوردار است. فرضیات را بر اساس آنچه ممکن است "کاربر متوسط" بخواهد انجام ندهید: چنین چیزی وجود ندارد.

2. تست Grunt

اگر وب سایت خود را به یک غارنشین نشان دادید ، آیا آنها قادر خواهند بود سایت شما را فقط از صفحه اصلی "شکایت" کنند؟

یک آزمایش سریع برای این کار وجود دارد که توسط دونالد میلر ، بنیانگذار StoryBrand ساخته شده است. کمتر از یک دقیقه طول می کشد و فقط شامل سه سوال است.

ابتدا وب سایت خود را به مدت 5 ثانیه به شخصی (که قبلاً هرگز آن را ندیده است) نشان دهید ، سپس لپ تاپ خود را ببندید.

سپس این سه سؤال را از آنها بپرسید:

  • سازمان من چه پیشنهاداتی دارد؟
  • چگونه زندگی شما را بهتر خواهد کرد؟
  • برای خرید (یا برای شروع کار) چه کاری باید انجام دهید؟

میدونی؟

شما 0.05 ثانیه ، کمتر از یک چشم بر هم زدن ، برای اولین بار در هنگام بازدید کاربر از وب سایت شما ، اولین احساس خوب را ایجاد می کند.

غذای اصلی:

آیا کاربران می توانند ظرف 5 ثانیه از ورود به وب سایت شما ، آنچه را که باید انجام دهند انجام دهند؟ اگر نه ، آنها به دکمه عقب ضربه می زنند.

3: آزمون "Needs Met"

آیا وب سایت شما پاسخگوی نیاز کاربران است؟ (این به معنای عادی به معنای آن است که بسیار به پرس و جو آنها مربوط می شود و به سؤال آنها پاسخ می دهد یا به آنها اجازه می دهد کاری را که انجام داده اند انجام دهند.)

Google دارای یک مقیاس رتبه بندی خاص برای این امر است که به ویژه روی کاربران تلفن همراه متمرکز شده است ، بنابراین بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که سایت شما به طور خاص برای آنها بهینه شده است. اگر سایت شما نیازهای کاربر را برآورده نمی کند (به عنوان مثال اگر به احتمال زیاد آنها می توانند به جای جستجوی سایت های دیگر به نتایج جستجو بروند) ، در این مقیاس رتبه بسیار بالایی نخواهید داشت.

مقیاس را می توان در این سند راهنمایی برای رتبه بندی کیفیت جستجو ، در صفحه 85 یافت.

میدونی؟

طبق گفته های گوگل ، در صورت عدم بهینه سازی سایت برای موبایل ، پنج برابر بیشتر احتمال دارد کاربران تلفن همراه از کار خودداری کنند. این بدان معناست که ساخت سایت دوستانه برای موبایل شما برای هر دو تبدیل و سئو بسیار مهم است.

غذای اصلی:

با قابلیت استفاده ، به راحتی می توان به نحوه عملکرد سایت شما برای کاربران دسک تاپ تمرکز کرد (همانطور که به احتمال زیاد شما تمام آزمایشات و ترفندهای خود را در رایانه انجام می دهید). قابلیت استفاده از موبایل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تمرکز گوگل در این زمینه هنگام پرداختن به "نیازهای کاربر" نشان دهنده حرکت گسترده تر آن به سمت فهرست بندی اول موبایل است .

4. اصل "KISS"

4. اصل "KISS"

اغلب ، طراحی خوب یک طراحی ساده است. برای تأثیرگذاری سایت شما نیازی به پیچیده و چشمک زن نیست.

مخفف "KISS" مخفف "Keep It Simple، Stupid" است (یا اگر ترجیح می دهید "آن را کوتاه و ساده نگه دارید"). این بدان معنی است که سایت شما باید به آسانی قابل درک باشد. این می تواند مواردی مانند:

  • با استفاده از برچسب های ناوبری روشن.
  • با استفاده از نمادهای استاندارد
  • نوشتن به صورت مختصر و ساده.
  • به حداقل رساندن "آشفتگی" - عناصری که در سایت شما لازم نیست.

میدونی؟

چندین نقل قول و اصول معروف دیگر وجود دارد ، از جمله:

  • آلبرت انیشتین - "همه چیز را تا حد ممکن ساده اما ساده تر نکنید"
  • لئوناردو داوینچی - "سادگی ساده ترین ظرافت است"
  • Bjarne Stroustrup - "وظایف ساده را ساده بساز!"

آماده سازی کلید:

وب سایت خود را به عنوان ساده و ساده آماده کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. اگر دو روش در مورد چگونگی انجام کار دارید ، ساده ترین آنها را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، داشتن یک زمینه واحد برای "ایمیل" در فرم ثبت نام شما بهتر از داشتن سه زمینه برای "نام" ، "نام خانوادگی" و "ایمیل" است.

5: قاعده "کاربران صفحات وب را نمی خوانند"

تعداد کمی از کاربران حتی کل صفحه یک صفحه را در سایت شما می خوانند. در عوض ، آنها آنچه را که لازم دارند اسکن می کنند.

طراحان و متخصصان قابلیت استفاده مدتهاست که این موضوع را می دانند: در سال 1997 ، مطالعه معروف Jakob Nielson دریافت که "79٪ از کاربران تست ما همیشه صفحات جدیدی را که می دیدند اسکن می کردند. فقط 16 درصد کلمه به کلمه را می خوانند. »و مطالعات جدید اخیر حتی همین مطالبی را مانند پست های وبلاگ پیدا کرده اند که ممکن است انتظار داشته باشید مردم جزئیات را بخوانند.

میدونی؟

مردم نمی دفترچه راهنمای خواندن نیست، یا . اگر در حال فروش نرم افزار هستید و یا یک سرویس آنلاین ارائه می دهید (به عنوان مثال یک دوره آنلاین) ، باید روش های دیگری برای کمک به آنها در چگونگی عملکرد این موارد ، مانند یک تور راهنما یا متن کوتاه راهنما در نرم افزار ، پیدا کنید.

آماده سازی کلید:

برای اینکه مردم بیشتر از مطالب شما استفاده کنند ، اسکن را آسان می کنند: این یعنی استفاده از زیرنویس ها ، متن جسورانه و فضای سفید زیادی. همچنین ممکن است بخواهید با استفاده از نرم افزار نقشه برداری گرما ، بخش هایی از کاربران صفحات خود را که می خوانید ، ردیابی کنید .

نتیجه

قابلیت استفاده برای موفقیت سایت شما بسیار مهم است و با رعایت این پنج اصل ، شما اطمینان می دهید که مردم می توانند به سرعت کارهایی را که می کنید انجام دهند ، تشخیص دهند که در جای مناسب برای به دست آوردن آنچه می خواهند یا نیاز دارند ، می گیرند و می گیرند. اقدام مناسب براساس آن… مانند خرید از شما.

جو ویلیامز بهینه سازی موتور جستجو را در Tribe SEO آموزش می دهد . وی دارای مدرک کامپیوتر انفورماتیک ، و بیش از 15 سال SEO بوده است. او با بسیاری از شرکتهای بزرگ تراشه آبی از جمله The Guardian ، Cosmopople و Sky مشاوره و آموزش داده است. او در ماموریتی قرار دارد که سئو را آسان ، سرگرم کننده و سودآور کند. می توانید وی را در توییتر و لینکدین بدست آورید.




:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: