15 بهترین ابزار جستجوگرها برای حسابرسی و نظارت بر وب سایت شما در سال 2020
نوشته شده توسط : ژان

هیچ چیز کاملاً شبیه به روزرسانی ناگهانی الگوریتم گوگل وجود ندارد تا بازاریابان بتوانند احساس کنند که قسمتهای برابر دچار سردرگمی و نگرانی هستند. به نظر می رسد که آنها منتظر هستند تا همه اردک های خود را به صورت متوالی بدست آورید و سپس یک به روزرسانی را منتشر کنید که تلاش های شما فوراً منسوخ شود.

مطمئناً ، آنها نسبت به این واقعیت که این کار را به نفع هر کس انجام می دهند ، بسیار باز هستند - از این گذشته ، هر ترفند الگوریتمی ما را یک قدم به نتایج جستجوی مناسب تر نزدیک می کند. با این وجود ، هنوز هم راز دقیقی از چگونگی ارزیابی گوگل یک وب سایت در رابطه با رازداری وجود دارد و در نهایت مشخص می کند که کدام سایت ها برای کدام یک از جستجوهای جستجو نشان دهند.

هم اکنون بارگیری کنید: SEO Starter Pack [کیت رایگان]

گفته می شود ، تعدادی ابزار وجود دارد - برخی از آنها رایگان ، برخی از آنها با پرداخت هزینه - که به شما کمک می کند به روشی که گوگل می بیند به سایت خود نگاه کنید.

این ابزارها برای استراتژی جستجوی ارگانیک شما بسیار مهم هستند زیرا به شما اجازه می دهد تا روی عناصر سایت خود که Google را مهم می دانید متمرکز شوید. در این پست، ما 15 ابزار به طوری که همه به کمک شما یک تجزیه و تحلیل سایت مانند یک بازاریاب ... از طریق راه رفتن و یک ربات گوگل.

1. Grader وب سایت HubSpot

مجانی

هدف: عملکرد وب سایت و ممیزی سئو

در سال 2007 ، HubSpot ابزاری به نام وب سایت Grader منتشر کرد که به مشاغل کمک می کند فرصت های بهینه سازی موتور جستجو را کشف کنند. از آنجا که از آن زمان تغییرات زیادی تغییر کرده است ، این شرکت نسخه جدید و بهبود یافته ای از ابزار را برای سال 2020 ساخته است. گریدر وب سایت -3کلاس وب سایت درجه 2

وب سایت Grader یک ابزار آنلاین رایگان است که بر اساس معیارهای کلیدی زیر ، گزارشهای شخصی سازی شده تولید می کند:

  • عملکرد . این ابزار اندازه صفحه ، درخواست ها ، سرعت و معیارهای کلیدی سئو سایت شما را تحلیل می کند.
  • آمادگی موبایل . این ابزار بررسی می کند که آیا وب سایت شما مجهز است تا بهترین تجربه را به کاربران تلفن همراه ارائه دهد. 
  • SEO . این ابزار تعیین می کند که آیا وب سایت شما آسان است - هم توسط انسان و هم توسط موتورهای جستجو. این فاکتورها مانند فهرست صفحه ، توضیحات متا ، افزونه های محتوا و متن پیوند توصیفی را بررسی می کند. 
  • امنیت . این ابزار بررسی می کند که آیا سایت شما برای کاربران شما امن است یا خیر. بررسی می کند که آیا سایت شما با HTTPS اجرا می شود یا از کتابخانه های جاوا اسکریپت مطمئن برخوردار است.

برای کسب رتبه وب سایت خود ، به وب سایت Grader بروید ، URL و ایمیل خود را وارد کنید ، سپس نمره خود را بگیرید. نمره ای بین 1 تا 100 و همچنین گزارش مفصل را در عرض چند ثانیه مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که گزارش خود را دریافت می کنید ، بینش های عملی در مورد چگونگی بهبود عملکرد وب سایت خود برای هدایت ترافیک بیشتر مشاهده خواهید کرد. اگر نمی دانید چگونه می توانید درجه وب سایت خود را ارتقا دهید ، می توانید یک کلاس آنلاین رایگان در آکادمی HubSpot برگزار کنید که به شما می آموزد چگونه پیشرفت کنید. درجه سایت خود را امروز . 

2. ابزارهای وب مستر گوگل

مجانی

هدف: تجزیه و تحلیل وب سایت

شاید بهترین راه برای درک نحوه مشاهده سایت شما توسط Google ، سؤال از Google باشد. Google Webmaster Tools منابع تازه کار هستند که اصول جستجوی گوگل را توضیح می دهند.

به عنوان مثال ، ابزار Google Fetch as Google به شما امکان می دهد URL را در هنگام مشاهده گوگل مشاهده کنید ، که هنگام عیب یابی برای عملکرد ضعیف SEO بسیار مهم است. اطلاعات برگشتی می تواند به شما در تغییر صفحه مورد نظر برای نتایج بهتر کمک کند ، و حتی می تواند به شما در جدا کردن کد مشکل ساز کمک کند وقتی که فکر می کنید سایت شما هک شده است.

به عنوان Google ، یکی از ابزارهای وب مستر گوگل برای تجزیه و تحلیل سؤال کنید

یکی دیگر از ویژگیهای عالی ابزارهای Google Webmaster ، PageSpeed Insights است . این ابزار جستجوگرها عملکرد هر دو سایت رومیزی و موبایل شما را از نظر سرعت اندازه گیری می کند. با جستجوی جستجوی تلفن همراه که از جستجوی دسک تاپ پیشی می گیرد ، سرعت صفحه برای مشاغلی که می خواهند بازدیدکنندگان خود را حفظ کنند ، اهمیت بیشتری می یابد.

طبق گفته Google Developers ، "PageSpeed Insights ارزیابی می کند که چگونه یک صفحه بهترین عملکردهای معمول را دنبال می کند و نمره ای را از 1-100 محاسبه می کند که صندلی عملکرد آن را تخمین می زند ." این نمره مانند 80 یا بالاتر می تواند خوب باشد. متوسط ، مانند 60 تا 79؛ یا پایین ، مانند 0 تا 59.

3. اهرفها

هزینه: 99 دلار در ماه برای برنامه Lite

هدف: تحقیقات کلمات کلیدی و ممیزی وب سایت

Ahrefs یک منبع پیشرفته سئو است که ویژگی وب سایت شما را بررسی کرده و پروفایل های کلیدی ، پیوند و رتبه بندی را تولید می کند تا به شما در تصمیم گیری بهتر درباره محتوای خود کمک کند. چهار ابزار اصلی آن عبارتند از:

  • Site Explorer ، که عملکرد صفحات وب خاصی را در وب سایت شما نشان می دهد.
  • محتوا اکسپلورر ، به شما امکان می دهد صفحات وب با عملکرد بالا را تحت کلمات کلیدی و موضوعات خاص جستجو کنید.
  • کلمات کلیدی اکسپلورر ، که حجم جستجوی ماهانه و نرخ کلیک کلمات کلیدی خاص را ایجاد می کند.
  • حسابرسی سایت ، که به خلال عمودی های مشخص شده در دامنه شما می پردازد و تعدادی از مشکلات فنی را در سطح صفحه نشان می دهد.

داشبورد Ahrefs ، ابزاری سئو برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی

Ahref هنگام استفاده از کلید واژه Explorer ، "مبحث اصلی" کلمه کلیدی را که جستجو کرده اید نیز تولید می کند ، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، در زیر متر کلمه کلیدی مشکل. مبحث والدین یک کلمه کلیدی یک کلمه کلیدی گسترده تر با حجم جستجوی بالاتر از کلمه کلیدی مورد نظر شما است ، اما به احتمال زیاد مخاطب و پتانسیل بالایی را در اختیار شما قرار می دهد - فرصتی مناسب برای جستجوگرها در هنگام بهینه سازی پست یا صفحه وبلاگ خاص به شما می دهد.

4- GrowthBar

هزینه: محاکمه 5 روزه رایگان ، سپس 49 دلار در ماه

هدف: تحقیقات کلمات کلیدی ، تحلیل رقابتی ، ردیاب رتبه بندی SEO

GrowthBar یک افزونه Chrome است که به شما کمک می کند تحقیقات کلمات کلیدی ، تجزیه و تحلیل رقابتی و پیگیری رتبه بندی سئو را انجام دهید. با GrowthBar ، می توانید به طور مستقیم از صفحات نتایج موتور جستجو به نقاط داده درباره هر وب سایت دسترسی پیدا کنید. این به شما امکان می دهد تا عملکرد رقبا را به راحتی ارزیابی کنید و مشاهده کنید کانال های رشد ، کلمات کلیدی ، بک لینک و تبلیغات برای آنها کار می کند.

GrowthBar

ویژگی های اصلی

  • کلید واژه ها و لینک دهنده های برتر: این امکان را به شما می دهد تا ببینید که کلمات کلیدی پولی و ارگانیک بیشترین ترافیک را برای یک وب سایت خاص و همچنین لیستی از معتبرترین بک لینک ها به سایت ایجاد می کنند.
  • امتیاز کلمات کلیدی کلیدی : این به شما امکان می دهد رتبه بندی یک کلمه کلیدی خاص را بر اساس قدرت مسئولان دامنه رتبه بندی آدرس های اینترنتی در صفحه یک ، به سرعت ارزیابی کنید.
  • Word Count: ، برای دیدن تعداد کلمات هر صفحه به طور مستقیم از SERP کلیک کنید
  • تبلیغات فیس بوک: برای دیدن اینکه آیا سایتی تبلیغات فیس بوک را اجرا می کند کلیک کنید و تصویری از آنچه به نظر می رسد دریافت کنید. 
  • پیشنهادات کلمات کلیدی : این لیستی از کلمات کلیدی مرتبط است که ممکن است بخواهید همراه با حجم جستجو و CPC های آنها رتبه بندی کنید.

5. Woorank

هزینه: محاکمه رایگان 14 روزه ، سپس 49 دلار در ماه برای یک برنامه حرفه ای یا 149 دلار در ماه برای یک برنامه حق بیمه

هدف: حسابرسی وب سایت

تجزیه و تحلیل عمیق سایت Woorank به بازاریابان کمک می کند تا فرصتهایی برای بهینه سازی و بهبود را نشان دهند. این تجزیه و تحلیل عملکرد ابتکارهای موجود SEO ، رسانه های اجتماعی ، قابلیت استفاده و موارد دیگر را در نظر می گیرد.

صفحه اصلی Woorank برای ممیزی سئو وب سایت

هر گزارش به هشت بخش تقسیم می شود:

  • لیست بازاریابی
  • سئو
  • سیار
  • قابلیت استفاده
  • فن آوری ها
  • اجتماعی
  • محلی
  • بازدید کنندگان

6. پیوندهای من را بررسی کنید

مجانی

هدف: بهینه سازی لینک

برای اطمینان از اینکه پیوندهای شما در یک صفحه وب - خارجی یا داخلی - کار می کنند ، بررسی لینک های من را در نظر بگیرید.

این جستجوگر لینک خراب باعث می شود تا قبل از زنده بودن یک صفحه ، ناشر یا ویرایشگر اصلاحاتی را انجام دهد. به عنوان مثال به سایتی مانند ویکی پدیا فکر کنید. صفحه ویکی پدیا برای اصطلاح "بازاریابی" شامل 711 پیوند شدید است. نه تنها پیوندهای من در Check My Link قادر به کشف این شماره در عرض چند ثانیه بودند ، بلکه هفت لینک خراب نیز یافت (و برجسته).

پیوندهای من ، ابزاری برای رفع پیوندهای خراب را بررسی کنید

این ابزار تمام پیوندهای خوب را با رنگ سبز و آنهایی که به رنگ قرمز شکسته شده اند ، برجسته می کند و باعث می شود مکانهایی که کار نمی کنند یا دیگر فعال نیستند ، آسان شود.

7. BuzzStream

هزینه: محاکمه رایگان 14 روزه ، سپس برنامه ها از 24 دلار در ماه پرداخت می شود

هدف: ایجاد لینک

BuzzStream ممکن است ارزان ترین راه برای مدیریت دسترسی شما به افرادی باشد که می توانند پیوندهای ورودی به وب سایت شما ارائه دهند.

اگرچه بک لینک های وب سایت شما برای رتبه بندی خوبی در گوگل بسیار مهم است ، اما دسترسی به کار شما در حین ساخت لینک می تواند بسیار شبیه تماس تلفنی باشد. BuzzStream امکان تحقیق در مورد افراد مناسب را آسان می کند ، پیام های الکترونیکی مؤثر ارائه می دهد ، و پیگیری چه کسی درخواست پیوند را پذیرفته است. صف ساختمان پیوند شما به شرح زیر است:

BuzzStream ، یک مدیر لینک و مدیر دسترسی استتصویر از طریق BuzzStream

BuzzStream به شما کمک می کند تا بر اساس صنعت خود و میزان مشارکت آنها در شبکه های اجتماعی مختلف ، نامزدها را برای ارتباط برقرار کنید - بنابراین می دانید چه کسی بیشترین درخواست رابط شما را ایجاد می کند و رتبه خود را در Google تقویت می کند.

8. ابزارهای حرفه ای Moz

هزینه: محاکمه 30 روزه رایگان ، سپس برنامه ها از 99 دلار در ماه پرداخت می شود

هدف: تجزیه و تحلیل وب سایت

اشتراک Moz Pro به عنوان ابزاری همه در یک برای افزایش رتبه جستجوی کسب و کار شما ارائه می شود. مجموعه ابزارهای تحقیقاتی موز منابع موردنیاز خود را برای شناسایی فرصت های سئو ، پیگیری رشد ، ایجاد گزارش و بهینه سازی تلاشهای کلی آنها در اختیار مشترکان قرار می دهد.

به عنوان مثال ، ابزار Crawl Test از خزنده وب خود Moz ، RogerBot استفاده می کند تا حداکثر 3000 پیوند را در یک URL مشخص تجزیه و تحلیل کند. پس از اتمام ، کاربران پس از اتمام گزارش ، نامه الکترونیکی دریافت می کنند که اطلاعات مربوط به هر صفحه را که سایت به آن پیوند دارد ، شرح می دهد.

ابزار Crawl Test Moz برای تجزیه و تحلیل لینک های وب سایتتصویر از طریق Moz

اگر به دنبال شناسایی فاکتورهای "خزنده" هستید ، مانند محتوای تکراری و تغییر مسیرهایی که می توانند بر عملکرد SEO شما تأثیر بگذارند ، بسیار مفید است.

9. پیوندها

هزینه: از 15 دلار در ماه شروع می شود

هدف: ردیابی بک لینک

بهترین راه برای درک عملکرد سئو خارج از صفحه شما با داشتن یک مرور کلی در بک لینک های شما است. Linkody به شما امکان می دهد همه بک لینک ها را از یک رابط کاربری آسان کشف ، ردیابی ، تجزیه و تحلیل و غیرفعال کنید.

گذشته از آن ، ابزار پیوندهای شما 24/7 را بررسی می کند و شما را از هرگونه تغییر مطلع می کند تا در صورت از بین رفتن یا خراب شدن لینک ، اقدام فوری انجام دهید.

یکی دیگر از ویژگی های Linkody توانایی آن برای "جاسوسی" در بک لینک های رقبا است. به سادگی آدرس اینترنتی رقیب خود را وارد کنید و اجازه دهید ابزار تمام لینک ها و معیارها را بکشد. اطلاعات برگشتی به شما کمک می کند فرصتهای بک لینک با کیفیت بالا و مناسب برای برند خود را کشف کنید.

پیوند

این ابزار برای مهمترین معیارها در هنگام ردیابی بک لینک مانند ویژگی "rel" ، وضعیت نمایه سازی گوگل ، دامنه وب سایت ، امتیاز اسپم ، رتبه الکسا و موارد دیگر ، بینش مفیدی به شما می دهد.

علاوه بر این ، شما قادر به ایجاد گزارش هایی با برچسب سفید هستید که می تواند با تیم و یا مشتریان شما به اشتراک گذاشته شود تا در رابطه با توزیع بک لینک و پیشرفت در ساخت لینک خود ایده بهتری کسب کنید.

10. کارت گزارش SEO UpCity

مجانی

هدف: اشتراک صدا

کارت گزارش SEO توسط UpCity به شما امکان می دهد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا تعیین کنید که چگونه در مقابل رقبا قرار دارد.

داشبورد کارت گزارش SEO شرکت UpCity

در ازای اندکی از اطلاعات مخاطب خود ، کارت گزارش سئو گزارشی را ارائه می دهد که موارد زیر را شامل می شود:

  • تجزیه و تحلیل رتبه. تصویری از مکان وب سایت شما در گوگل ، یاهو! و بینگ. رتبه بندی شما بر اساس کلمه کلیدی اصلی شما هنگام تهیه اطلاعات برای تهیه گزارش است.
  • پیوند ساختمان یک حساب دقیق از تعداد وب سایتهایی که به سایت شما پیوند دارند.
  • تجزیه و تحلیل در سایت. نگاهی به موفقیت شما در ترکیب کلمات کلیدی اصلی خود در سایت خود نشان داد.
  • دسترسی به وب سایت بخشی متمرکز بر زمان بارگذاری سایت شما و سهولت دسترسی برای خزندگان.
  • اعتماد به اندازه گیری ها مروری بر سطح اعتماد یا اقتدار سایت شما.
  • نمایه فعلی نشانه ای از تعداد صفحات سایت شما فهرست بندی شده است.

11. SEMrush

مجانی

هدف: پژوهش كليد واژه

SEMrush داشبورد فوق العاده مفصلی است که گزارش عملکرد دامنه ها به طور کلی و صفحات خاص آنها را ارائه می دهد. این وب سایت ابزارهای بی شماری را ارائه می دهد که یکی از آنها ابزار ابزار جستجوگرها است .

در زیر یکی از ویژگی های پرچمدار جعبه ابزار وجود دارد که به شما امکان می دهد صفحه وب سایت خود را وصل کنید تا ببینید که چه کلمات کلیدی در این رده بندی قرار دارد ، رتبه صفحه برای آن کلمه کلیدی ، حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی و موارد دیگر چیست.

گزارش پژوهش كليد واژه توسط SEMrush

بقیه جعبه ابزار جستجوگرها به شما امکان می دهد عملکرد صفحه خود را با رقابت مقایسه کنید ، لینک دهنده های وب سایت های دیگر را به سایت خود (آن را به عنوان ایجاد لینک) نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید ، کلمات کلیدی مناسب را جستجو کنید و از فرصت های مشابه جستجوگرها در صفحه استفاده کنید.

12. فریاد زدن عنکبوت SEO Frog

هزینه: نسخه LITE رایگان است (با محدودیت *) ، و برنامه پرداخت شده 160 دلار در سال است

هدف: تجزیه و تحلیل وب سایت

Screaming Frog SEO Spider بهترین دوست بازاریاب جستجو است.

این برنامه که بصورت اختصاصی برای سئو کاربری سئو طراحی شده است ، وب سایتهایی را که مشخص می کنید خزنده می کند ، URL های مربوط به موضوعات رایج SEO را بررسی می کند. این برنامه فرایند وقت گیر - به خصوص برای وب سایت های بزرگتر - را ساده و تسریع می کند. برای ارزیابی دستی همان URL ها ممکن است ساعت ها یا روزها طول بکشد.

نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد آن بیندازید:

برنامه جاوا کاملاً شهودی است و دارای زبانه های آسان برای حرکت است. علاوه بر این ، می توانید برای تجزیه و تحلیل بیشتر ، تمام یا داده های موجود را به اکسل صادر کنید. بنابراین بگویید که از Optify ، Moz یا RavenSEO برای نظارت بر پیوندها یا رتبه بندی های خود برای کلمات کلیدی خاص استفاده می کنید - می توانید به سادگی یک فایل .csv را از صفحه گسترده خود ایجاد کنید ، برای قالب بندی مناسب چند تنظیم ایجاد کنید و آن را در آن ابزار بارگذاری کنید. .

* محدودیت های قیمت گذاری عبارتند از: شما فقط می توانید 500 URL را در هر وب سایت اسکن کنید ، و دسترسی کامل به گزینه های پیکربندی و ویژگی های کد منبع ندارید. برای حذف این محدودیت ها ، کاربران می توانند مجوز 12 ماهه را با قیمت تقریبی 160 دلار در سال خریداری کنند.

13. ابزار حسابرسی SEO یافت شده است

مجانی

هدف: حسابرسی وب سایت

آیا می خواهید در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر از رقبای خود قرار بگیرید؟

(چه کسی نیست؟)

ابزار حسابرسی SEO توسط Found ابزاری آسان برای بازاریاب است که به دنبال شناسایی و حل خطاهای رایج SEO در وب سایت هستند.

ابزار جستجوگرهای جستجوگر یافت شده

به سادگی URL خود را وارد کنید و یک ممیز جستجوگر خودکار فوری سایت خود را دریافت کنید. ابزار حسابرسی SEO یافت شده به سه بخش اصلی تقسیم می شود:

  • مسائل فنی این گزارش در مورد عواملی مانند canonicalization دامنه و نقشه های XML است.
  • مسائل مربوط به محتوا این امر بر عوامل مؤثر مانند کلمات کلیدی و داده های متا متمرکز است.
  • تجزیه و تحلیل لینک خارجی. هدف از این مطالعه ارزیابی کمیت و کیفیت پیوندهای خارجی است.

مشابه Woorank ، هنگامی که گزارشی را اجرا می کنید ، این ابزار باعث می شود که نتایج را به صورت PDF بارگیری کنید تا به راحتی در سازمان شما به اشتراک گذاشته شود.

14. حذف

هزینه: 249 دلار برای هر دامنه یا گزینه اشتراک با 99 دلار در ماه شروع می شود

هدف: ایجاد لینک

آیا تاکنون پیوندهایی خریداری کرده اید؟ با استفاده از همان پیام و پیوند ، بخش نظرات را در یک سری از وبلاگها اسپم کردید؟ اگر چنین است ، ما فقط یک بار قضاوت بد شما را می بخشیم ... اما گوگل چنین نخواهد کرد.

پیوندهای مصنوعی یا غیر طبیعی این امکان را دارند که به طور جدی به رتبه بندی جستجوی شما آسیب بزنند . برای تمیز کردن آنها ، حذف حذف کنید :

این ابزار مفید نمایه بک لینک شما را اسکن می کند و لیستی از اطلاعات تماس پیوندها و دامنه هایی را که باید برای حذف به آنها دسترسی پیدا کنید ، تشکیل می دهد. از طرف دیگر ، این ابزار همچنین به شما امکان می دهد اگر می خواهید با استفاده از ابزار Google ، لیست را صادر کنید. (اساساً ، این ابزار به Google می گوید که هنگام خزیدن سایت خود این پیوندها را در نظر نگیرد.)

15. ابزار کلیپ جستجوگرها در واروی

مجانی

هدف: حسابرسی وب سایت

این ابزار حسابرسی سئو اطلاعاتی در مورد قدرت دامنه ، پیوندها ، سئو تصویر ، تعداد و ذکرهای اجتماعی ، صفحه / سئو فنی ، سرعت صفحه و موارد دیگر در اختیار کاربران قرار می دهد.

گزارش جامع در کمتر از یک دقیقه تهیه شده و در جنبه های مختلف عملکرد وب سایت شما عمیق است. متوجه می شوید که این ابزار از چک های سبز ، Xs قرمز و نقاط تعجب زرد برای نشان دادن شدت مسئله استفاده می کند.

یکی از ویژگی های مورد علاقه ما بررسی اجمالی تصویر:

گزارش استحکام تصویر برای آرم اجاق گاز HubSpot توسط واروی ، یک ابزار نمای کلی SEO

در این بخش از گزارش به قدرت تصاویری که وب سایت شما با تجزیه و تحلیل متن alt استفاده می کند ، پرداخته شده است. اگر بیش از حد زیادی از کلمات استفاده می کنید ، متن alt از دست رفته یا متن alt ضعیف به نظر می رسد ، ابزار به شما اطلاع می دهد تا بتوانید هرگونه تغییر لازم را انجام دهید.

شما هرگز نگاهی به پشت پرده Google نخواهید داد تا همه چیزهایی را که می دانند (یا نمی دانم) در مورد سایت خود بدانید. اما با اعمال بهترین شیوه های سئو و استفاده بیشتر از ابزارهایی مانند موارد ذکر شده در اینجا ، می توانید شانس اینکه وب سایت شما در پاسخ به سؤالات جستجوی مناسب نشان دهد ، تا حد زیادی افزایش دهید.

 




:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: