10 نکته کاربردی GOOGLE ANALYTICS
نوشته شده توسط : ژان

Google Analytics بهترین دوست یک بازاریاب دیجیتال است. این یک منبع غنی از داده های وب سایت مربوطه است که هر استراتژیست تجاری می تواند از آن برای تجزیه و تحلیل روند فروش خود و شناسایی مناطق قدرت به همراه ناکارآمدی استفاده کند. اما آیا دقیقاً می دانید هنگام خواندن داده های تحلیلی چه چیزی را باید جستجو کنید؟

پیمایش پلت فرم پیچیده آن و استفاده از آن داده ها به خوبی می تواند چالش برانگیز باشد. اگر کمی تغییر دهید ، Google Analytics می تواند صدها گزارش مختلف را در عرض چند ثانیه ارائه دهد. دسترسی به داده های عملی ارزشمندی که می توانید برای افزایش فروش استفاده کنید نیاز به کمی دانش عمیق دارد.

معیارهایی مانند کاربران ، نمای صفحه ، نرخ گزاف گویی و مدت زمان جلسه اساس این گزارش ها را تشکیل می دهند اما لزوماً داستان صحیح را نمی گویند. در اینجا 10 نکته عملی برای استفاده از Google Analytics آورده شده است.. تنظیم هشدارهای سفارشی

یکی از بزرگترین مواردی که با انبوه اطلاعاتی که Google Analytics در اختیار شما قرار می دهد ، زمان لازم برای یافتن داده های مفید است. برای بازاریابان می تواند ساعتها طول بکشد تا نوع اطلاعات مورد نیاز خود را برای کمک به افزایش درآمد پیدا کند. خوشبختانه ، شما می توانید برای ایجاد و ارسال گزارش های سفارشی در فواصل منظم ، برنامه ریزی کنید.

با وارد کردن قسمت مدیر حساب کاربری Analytics خود را شروع کنید. به بخش View بروید ، All Data Data و سپس Custom Alerts را انتخاب کنید . از اینجا می توانید از طریق پست الکترونیکی یا پیام متنی به چه نوع فعالیتی هشدار دهید.

اگر از شرایط Alert استفاده می کنید ، می توانید شرایطی را که می خواهید در مورد آنها اخطار دهید ، سفارشی کنید. محدودیتی در تعداد هشدارهایی که می توانید تنظیم کنید وجود ندارد. بهتر است برای انواع اطلاعاتی که به طور روزانه یا هفتگی بر روی آنها نظارت می کنید هشدار ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید زمان کمتری را برای گزارش گیری صرف کنید و به هشدارهایی که توسط Analytics ارسال شده است اعتماد کنید.

2. نرخ تبدیل واقعی خود را پیدا کنید

این چیزی است که هر بازاریاب دیجیتال تجربه می کند. با وجود ایجاد محتوای جذاب و اشتراکی با هزاران بازدید ، تعداد معدودی از افراد خرید انجام می دهند. نرخ تبدیل آنلاین بطور معمول ضعیف است زیرا بسیاری از کاربرانی که از یک منبع خارج از سایت شما بازدید می کنند ، علاقه ای به محصول یا خدمات شما ندارند.

اما مشکل این است که هر بازدید کننده وب سایت شما در داده های تبدیل شما به همان اندازه وزن می شود. اگر می خواهید بدانید که تعداد فروش واقعی شما چیست ، باید کاربرانی را که سریع گزاف گویی می کنند فیلتر کنید.

برو به Source / Medium تحت Acquisition . یک بخش جدید ایجاد کنید که در آن می توانید پارامترها را تنظیم کنید. تحت رفتار ، عنصر Session Duration را طوری تنظیم کنید که هرکسی که کمتر از چند ثانیه در سایت شما بماند از معادله خارج شود. روی ذخیره کلیک کنید ، و در نهایت می توانید درک بهتری از نرخ تبدیل واقعی خود داشته باشید.

 

3. تجزیه و تحلیل جستجوهای سایت

اگر شخصی در سایت شما جدید است ، ممکن است در ابتدا در مرور آن مشکل داشته باشد. در صورت داشتن نوار جستجو می تواند کمک بزرگی باشد که به آنها کمک کند آنچه را که می خواستید پیدا کنند و جمع آوری داده های جستجوی سایت می تواند به بینش شگفت انگیز منجر شود.

گزارشات اصطلاحات جستجوی سایت ، متداول ترین جستجوهای انجام شده در سایت شما ، از جمله کلمات کلیدی دقیق استفاده شده را نشان می دهد. این می تواند به شما سرنخی بدهد که مردم هنگام بازدید از وب سایت شما چه انتظاری را دارند. این یک روش عالی برای جمع آوری داده های کلمات کلیدی است و در صورت استفاده از آنها برای تهیه محتواهایی که مردم می خواهند ، می تواند به افزایش شماره نامزدی کمک کند.

یافتن داده با رفتن به سایت جستجو و عبارات جستجو تحت گزارش رفتار بخش.

4. ببینید که چگونه معاملات به فروش تبدیل می شوند

درک چگونگی حرکت مشتریان در سایت شما از لحظه ای که برای ورود به سایت کلیک می کنند تا زمانی که اقدام به خرید کنند می تواند به شما در بهبود جریان فروش کمک کند. چه عواملی باعث می شود آنها محصول شما را انتخاب کنند و چرا؟

Analytics می تواند با ارائه گزارشی از رفتار ، که در بخش رفتار وجود دارد ، کمک کند تا به شما ایده بدهد که مردم قبل از تصمیم گیری برای خرید ، روی چه محتویاتی قرار می گیرند و به چه صفحاتی می روند.

اگر آن را با استفاده از کاربران جدید مرتب سازی کنید ، می توانید در مورد بازدیدکنندگانی که احتمالاً از مارک شما آگاهی ندارند ، اطلاعاتی بدست آورید و به شما نشان می دهد که چگونه آنها در سایت شما حرکت می کنند. شما می توانید از این داده ها برای دیدن توالی صفحه مشترک استفاده کنید که از این طریق می توانید در یک تجربه بهتر مصرف کننده استفاده کنید.

5. تجزیه و تحلیل فروش موبایل و دسک تاپ

ترافیک تلفن همراه در سالهای اخیر از ترافیک دسکتاپ پرش کرده و عامل محرک تعداد ترافیک در سراسر جهان است.

بسیاری از سرپرستان وب هنوز زمان بیشتری را صرف بهینه سازی نسخه های رومیزی سایت های خود به جای موبایل می کنند که این می تواند یک اشتباه بزرگ باشد. اگر می خواهید جزئیات وب سایت موبایل و رومیزی را در وب سایت خود بدست آورید ، می توانید همان و نرخ تبدیل هر دو سیستم عامل را تجزیه و تحلیل کنید. این می تواند به شما نشان دهد که از نظر تولید فروش باید تمرکز کنید.

این کار را با استفاده از گزارش نمای کلی موبایل تحت Audience انجام دهید . پس از داخل ، داده ها را با انتخاب نرخ تبدیل اصلی یا هدف فروش خود تقسیم کنید. با این کار اطلاعات بین دسک تاپ ، تلفن همراه و رایانه لوحی ، از جمله تبدیل کل ، مرتب می شوند.

هم به میزان ترافیک و هم به نرخ تبدیل توجه کنید. اگر یک سیستم عامل دارای ترافیک بالا اما تبدیل کم باشد ، احتمالاً امکان تبدیل این پلتفرم برای کاربران آسان نیست.

6. یافتن سرعت سایت و بهبود آنها

هیچ کس نمی خواهد منتظر وب سایتی باشد که بارگذاری آن خیلی طولانی طول بکشد. سرعت سایت برای بهینه سازی موتور و جستجو بسیار مهم است. سرعت آهسته می تواند پتانسیل فروش را از بین ببرد قبل از اینکه حتی یک صفحه وب کاملاً بارگیری کند.

Analytics می تواند سرعت بارگذاری صفحات خاص در سایت شما را نشان دهد ، بنابراین به راحتی می توانید ببینید که کدام یک به بهینه سازی نیاز دارند. به گزارش سرعت صفحه تحت سرعت سایت بروید . در اینجا می توانید تمام صفحات سایت خود را مشاهده کرده و سرعت را با یکدیگر مقایسه کنید.

هر صفحه ای که سرعت بارگذاری آنها کم باشد می تواند برای شما مشتری باشد. اگر به گزارش پیشنهادات سرعت مراجعه کنید ، می توانید میانگین بار بار را برای هر صفحه مشاهده کنید ، نمره صفحه PageSpeed آنها به همراه پیشنهاداتی در مورد چگونگی افزایش سرعت است.

7. فروش مهندس معکوس

با تشکر از گوگل آنالیتیکس ، نیازی به گمانه زنی در مورد آنچه باعث مسافرت خریدار نشده است نیست. با استفاده از گزارش مسیر معکوس تحت عنوان Conversions and Goals می توانید به داده های بتن دسترسی پیدا کرده و از آن برای فروش آنلاین مهندس معکوس استفاده کنید. این کاربری را به شما نشان می دهد کاربرانی که قبل از خرید در سایت شما خرید کرده اند به همراه سابقه صفحاتی که قبل از خرید روی آنها قرار گرفته اند.

ستون اول به شما نشان می دهد که کدام صفحه زمینی را تبدیل کرده اند و هر ستون زیر مرحله قبلی را که قبل از فروش برداشته اید به شما نشان می دهد. با مهندسی معکوس روند فروش مشترک ، می توانید راه هایی برای هدایت بهتر مردم از طریق هر صفحه که منجر به فروش می شود ، بفهمید.

8- کاربران جدید و بازگشتی را مقایسه کنید

این یک سؤال در فروش است که حتی در دنیای مدرن دیجیتال همچنان پابرجاست ، آیا باید سعی کنم ارزش های مشتری را افزایش دهم یا روی خرید مشتری متمرکز شوم؟ آیا من بیشتر به مشتریان موجود می فروشم یا سعی می کنم موارد جدیدی را وارد کنم

Analytics یک ویژگی برای کمک به شما در تصمیم گیری دارد. با کلیک روی گزینه New vs. Return under Audience کلیک کنید . جداولی که مشاهده می کنید به شما نشان می دهد که تعداد بازدید کنندگان سایت فعال و جدید کاربران جدید یا مشتریانی که بازگشت می کنند ، چقدر است.

اگر می خواهید بین نحوه مقایسه و مشارکت هر گروه در خط پایین خود بینش بیشتری کسب کنید ، جدول را با استفاده از نرخ تبدیل هدف مرتب کنید . در گوشه سمت راست پایین به فروش خود نگاهی بیندازید. اگر مشاهده می کنید که فروش از طریق بازدیدکنندگان جدید از طریق سقف با هزینه کم به ازای هر تبدیل ، ممکن است بخواهید تمرکز خود را تغییر داده و انرژی بیشتری را برای جذب مشتری جدید به کار گیرید.

اگر با بازگرداندن مشتریانی که اغلب و ارزان تبدیل می شوند ، فروش شما بیشتر شود ، شاید متمرکز باشد که عمدتاً روی آنها متمرکز شوید.

9. تعیین کنید که چند بار برای تبدیل شدن یک فرد به طول می انجامد

نکته ای که بسیاری از فروشندگان در مورد آن تعجب می کنند این است که چه مدت و چند بازدید برای تبدیل مشتری به آن نیاز دارد ما می توانیم از طریق آنالیتیکس با استفاده از گزارش مسیر طول تحت قیف های چند کاناله دریابیم . این نشان می دهد که کاربر قبل از خرید چند تعامل را طی می کند.

با مراجعه به مسیر طول در تعاملها ، می توانید رایج ترین صفحه بازدید کاربران قبل از تبدیل آنها را مشاهده کنید.

بازارها می توانند از این داده ها در کمپین های ایمیل و رسانه های اجتماعی استفاده کنند. این مهم است که درک کنید که نمی توانید بلافاصله برای فروش بروید. مسیر را به مردم نشان دهید و در نهایت تصمیم خود را برای خرید به دست می آورند.

اگر می بینید فروش از طریق یک مسیر لمس می شود ، احتمالاً به این دلیل است که آنها از لینک مستقیم گرفته شده اند و از قبل درباره شرکت شما اطلاع دارند. در مسیری طولانی تر متمرکز شوید و به یاد داشته باشید که بسیاری از مصرف کنندگان قبل از خرید باید گرم شوند.

10. از ترافیک داخلی خودداری کنید

این یک حقیقت اساسی است که ما وب سایت های خودمان را بیشتر از مشتریان بررسی می کنیم. این همه بخشی از اطمینان از عملکرد همه جانبه در این کشور است. متأسفانه ، این بازدیدها با افزودن تعداد بازدیدهای بیشتر ، بر داده های وب تأثیر می گذارد ، اما هیچگونه تبدیلی انجام نمی شود

Analytics به شما امکان می دهد تا هنگام تهیه گزارش ، آدرس IP شخصی خود و همکاران خود را فیلتر کنید. این کار را با رفتن به بخش مدیریت داشبورد خود و کلیک بر روی فیلترها انجام دهید .

یک فیلتر جدید ایجاد کنید ، و به عنوان یک نوع انتخاب از پیش تعریف شده استفاده کنید و ترافیک را از آدرسهای IP خاص محروم کنید. هر آدرسی را که می خواهید از داده های خود حذف کنید وارد کنید.

Google Analytics می تواند معدن طلای داده را در اختیارتان قرار دهد ، اما اگر به دنبال اطلاعات خاص هستید ، می تواند خسته کننده باشد.

امیدوارم با رعایت 10 مرحله فوق بتوانید به یافتن داده های عملی نزدیک شوید تا در بهبود نرخ فروش و تبدیل به شما کمک کنند.

با یک دیپلم حرفه ای در بازاریابی جستجو ، ابزارها و فن آوری های لازم را برای رفع چالش های فردا بیاموزید . امروز بروشور را بارگیری کنید!




:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: